رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

 ۲ محکوم به قصاص در شهرستان شاهرود آزاد شدند

9:32 - 15 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۹۴۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
 ۲ محکوم به قصاص در شهرستان شاهرود آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان سمنان در جریان سفر به شهرستان شاهرود از کسب رضایت اولیای دم در آغازین روز‌های پویش "به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم" خبر داد.

محمد جعفر عبدالهی در گفت‌وگو با میزان، گفت: بیست ماه گذشته بود که ۲ نفر اقدام به قتل بانوی شاهرودی کردند و در نهایت حکم قصاص نفس صادر و در آستانه‌ اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آغازین روز‌های پویش "به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم" اولیای‌دم محکومان را بخشیده و رضایت بی‌قید و شرط بدست آمد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های شعبه دوم کیفری یک شاهرود اظهار کرد: نکته قابل توجه این پرونده، اظهار ادب و ابراز ارادت، ولی‌دم به ساحت قدسی حضرت زهرا (س) است که موجب گذشت از قصاص شد و محکومان بدون پرداخت هیچ وجه مابه ازایی از قصاص رهایی یافتند.

عبدالهی در خاتمه عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون با احتساب این پرونده در شهرستان شاهرود کسب رضایت از اولیای دم برای تعداد ۸ محکوم به قصاص نفس حاصل و این شهرستان در زمره شهر‌های فعال استان در این خصوص محسوب می‌شود. امید است فرهنگ غنی عفو و بخشش به تخاصم و کینه توزی بیش از پیش برتری یابد و آیین رحمت معارف اسلامی فراگیر شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *